Zlato Aukce

Aukce #04712 - 1988 - b.k. - 50 Kčs - Juro Jánošík

AUKCE

Číslo aukce: #  04712  
Zahájení aukce: 02.03.2015  
Aukce končí:
 
16.03.2015
 
 
Vyvolávací cena: 220,00 Kč  
Dosažená cena: 221,00 Kč
(Nick91448)

 
Cílová cena (kup teď): 420,00 Kč  
Minimální příhoz : 1,00 Kč  
Minimální nabídka : 222,00 Kč  
Příhozů: 1  
TATO AUKCE JE UKONČENA!



POPIS

Pamětní stříbrná mince v hodnotě 50 Kčs
Autor: Ján Kulich

průměr: 27 mm
hmotnost: 7 g
ryzost: 500/1000 Ag

provedení: b.k.


STAV

Lehká oxidace.


VÍTE, ŽE:

Svatoanežské dukáty se razí ve své tradiční podobě po staletí již od časů vlády Karla IV. Jedná se o tradiční český motiv, který nesmí chybět v žádné významné sbírce. Prohlédněte si naši nabídku svatoanežských dukátů.


PŘÍHOZY V AUKCI #04712

Zákazník Zadání limitu Dosažená cena
Nick91448 05.03.2015 221,00 Kč


STARŠÍ DRAŽBY TÉTO POLOŽKY

Dražba # Ukončena  Vyvolávací cena Dosažená cena
4712  16.03.2015  220 Kč 221 Kč
3662  06.01.2014  150 Kč 250 Kč
3577  09.12.2013  180 Kč 235 Kč
3390  14.10.2013  150 Kč 151 Kč
3086  05.08.2013  170 Kč 171 Kč
2895  24.06.2013  180 Kč 181 Kč
2656  13.05.2013  180 Kč 250 Kč
2563  29.04.2013  180 Kč 300 Kč
2493  15.04.2013  150 Kč 400 Kč




ČASTO HLEDÁTE
mince a medaile z oblasti, která vás osobně zajímá. Možná vaši pozornost zaujmou právě tato témata:

Jiří z Poděbrad Jan Lucemburský
ČASOPIS MINCE A BANKOVKY
Jediný v Čechách a na Slovensku. Získáte exkluzivně pouze u nás.

Od antiky po první republiku

Zajímavá aukce

Jarní sezóna numismatických aukcí je v plném proudu a sběratelé jistě zaměří svůj zrak i na v pořadí již 8. aukci společnosti Macho & Chlapovič. V nabídce tohoto aukčního domu naleznete 560 zajímavých mincí, korunovačních a holdovacích medailí nejen uherských, ale i těch spjatých s našim územím. A také několik bankovek.

Sběratele keltských mincí jistě osloví položka #2 bratislavská hexadrachma, typ NONNOS s v y volávací cenou 3000 €. Aukce již tradičně nabídne širokou nabídku uherských středověkých nejen dukátov ých ražeb Karla Roberta, Zikmunda Lucemburského, Ladislava Pohrobka, Gabriela Bethlena, Juraje II. Rakocziho a Michala I. Apafiho. Zde stojí za v ypíchnutí tolarová ražba 1622 z kremnické mincovny, který naleznete pod číslem 48, je jedinečný nejen svou mírou v ýskytu, ale i jedinečnou zachovalostí. Druhá mince v pořadí, kterou nemůžeme opomenout je nagbaňský 5dukát Michala I. Apáfiho (#51). Tato ražba se nenachází ani ve velkých sbírkách Nemzeti muzea. Naleznete tam alespoň jeho tolarový odražek. Vy volávací cena startuje na 15 000 €. Aukce pokračuje habsburskými ražbami Ferdinanda I., Maxmiliána II., velmi oblíbeným Rudolfem II., mezi nimiž naleznete nejen kremnické ražby, ale i celou řadu těch českých.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 3/2015.



Heraldika na mincích a medailích (4)

Renesance - čas změn

Renesanční výtvarné umění bývá obecně považováno za jeden z vrcholů evropské kultury. Když se však zeptáme na toto období heraldiků, budeme překvapeni. Renesanční heraldiku považují ve srovnání s gotikou za krok zpět, pokud ne rovnou za úpadek. Rozpor mezi oběma pohledy je zjevný a zaslouží si naši pozornost.

Někdy po roce 1421 šli úzkou uličkou středověké Florencie dva umělci zcela ponořeni do odborné debaty. Starší z obou, architekt Filippo Bruneleschi, předvedl před chvílí sochaři Donatellovi svou právě dokončenou novostavbu. Nešlo o palác nebo chrám, ale o městský nalezinec Ospedale degli Innocenti. Donatella uchvátil civilně působící horizontální objekt, respektující lidské měřítko, se vzdušnou sloupovou arkádou. Bylo to něco úplně jiného, než jak se stavělo dosud. Architekt i sochař tušili, že se na obzoru právě objevily kontury nového slohu. Žádný sloh nevznikne samozřejmě ze dne na den. Také renesance se připravovala víc než sto let v jednotliv ých dílech inspirovaných antikou a humanismem. V první polovině 15. století se snahy o něco nového materializovaly v jednotný sloh, který po architektuře ovlivnil všechny obory umění. Malíři se učili perspektivě, spolu se sochaři studovali anatomii a kreslili podle modelu. Gotickou stylizaci postupně nahrazoval realismus programově opřený o nově objevované a oceňované antické plastiky a reliéf y. Renesanční umělec v ystoupil ze středověké anonymity, měl najednou tvář a jméno.

Celý článek naleznete v časopise Mince a bankovky č. 1/2015.

VÍCE O ČASOPISU DALŠÍ ČLÁNKY
NEAKTIVNÍ COOKIES Vypnuté cookies nám nedovolují ladit tyto stránky dle vašich preferencí. Jejich aktivací nám umožníte lépe pečovat o vaše pohodlí. Více o cookies.
©2003-2024 Zlaté mince - Numismatika. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování textů a fotografií je bez písemného souhlasu zakázáno.

RESPEKTUJEME VAŠE SOUKROMÍ.

Tyto stránky upravujeme pro vaše individuální požadavky pomocí cookies. Jsou bezpečné, bezplatné a umožňují nám 'ladit' tyto stránky a nabízet ve slevě zboží dle vašich osobních preferencí. K jejich použití je vyžadován váš souhlas. Více podrobností se dozvíte na stránce cookies ...